-->

Ram'den Ekran Kartına Takviye Yapma - Resimli Anlatım

5 Ekim 2009 Pazartesi |

Benim anakartımın markası foxconn, buna göre anlatım yapacağım, diğer anakartların bios yapısında da pek fark olmayacağını düşünüyorum, yani genel olarak aynıdır.

Anlatıma geçmeden önce şunu belirtmeliyim ki eğer Ram'den ekran kartına takviye yapmak istiyorsanız Ram'inizin 1 GB (1024 MB) veya üzeri olması bilgisayarınızın sağlığı açısından daha iyi olacaktır. Çünkü ekran kartı kadar ram'de önemlidir. Hatta ram ekran kartından daha önemlidir de denilebilir. Neyse....

Benim ekran kartım onboard yani entegre ekran kartı ve bilgisayarın orjinal hali 512 MB Ram, 64 MB'da Ekran kartıydı. Ancak ekran kartı, ram'den yediği için 448 MB ram kalıyordu. Ben de sistemimi yükseltmeyi düşündüm ve hem ram alıp hemde ekran kartına para vereceğime sadece Ram alır, Ram'den de ekran kartına takviye yapar keyfime bakarım diye düşündüm. Saolsun bir arkadaşım kendi anakartına uymayan 1 GB'lık Ram'ini bana verdi bende bu ram'i kullanarak 512 mb'lık ram'imi 1536 mb'a çıkardım ve sıra geldi, ekran kartına takviye yapmaya....

Söylediğim gibi benim ekran kartım onboard, harici yani daha sonradan takılan ekran kartlarında takviye işleminin uygulanıp-uygulanamayacağı konusunda bilgim yok.

Şimdi bios işlemine geçelim;
Bilgisayarınızı yeniden başlatın ve ilk bölümde Del tuşuna basarak Bios menüsüne girin.(Diğer Ankartlarda Farklılık Gösterebilir)
Bios menüsünde, aşağıda birinci bölümde gösterdiğim gibi, Advanced Chipset Features seçeneğinin üzerine gelin ve enterlayın.
Karşınıza ikinci bölümdeki görüntü gelecek buradan AGP & P2P Bridge Control'e enter'a basarak girin.
Karşınıza üçüncü bölümdeki görüntü gelecek, VGA Share Memory Share seçeneğinin karşısında gördüğünüz gibi onboard ekran kartım 64 mb. Şimdi bu seçeneğin üzerine gelin ve enterlayın.
Şimdi dördüncü bölümde gördüğünüz gibi küçük bir pencere açılacak buradan ekran kartınız için ayırmak istediğiniz bellek miktarını seçin. (Ben 256 mb'ı seçtim)



Evet, biosta yapacağımız işlem bu kadar şimdi F10'a basın ve ayarları kayderek çıkın. Bilgisayarınız yeniden başlayacak ve sonuç ;



Bellek (Ram): 1278 Mb
Ekran Kartı: 256 MB

Kolay Gelsin.

17 Yorum:

gürsoy dedi ki...

saol abi anlatım için

Adsız dedi ki...

usta bide award moduler bios içinde paylaşırmısın bu daha farklı benimkinden.teşekkürler

cem kurt dedi ki...

Bilgisayarın ekran kartı paylaşımlı olduğunu nereden anlayacağız ?

cem kurt dedi ki...

Bilgisayarın ekran kartı paylaşımlı olduğunu nereden anlayacağız ?

cem kurt dedi ki...

Bilgisayarın ekran kartı paylaşımlı olduğunu nereden anlayacağız ?

Adsız dedi ki...

saolqardaşşş

Adsız dedi ki...

arkadaşlar benim ekran kartı 8400mg nvidia ama driverı yüklediğimde ekran kararıyor.açılmıyor.yönetten etkisiz bıraktığım zaman tekrar geliyor.bir türlü çıkamadım işin içinden yardımcı olursanız sevinirim...

Adsız dedi ki...

saol

Unknown dedi ki...

benim ram 2gb ekran kartına 512mb aktardm . 1gb aktarmak istiyorum ama en fazla 512 gözüküyo . yardmcı olrmusunz ???

Adsız dedi ki...

arkadaslar hiç bi fark olmuyor artırınca sadece ramdan yiyor o kadar boşuna ramınızı azaltmayın benim 128 mbdi 256 mb ye yukseltim oyunu yine acmıyor ve diğer oyunu gene kasıyor

Adsız dedi ki...

phoneix bioslar için nasılş yükseltilebilir menü biraz farklı..

Adsız dedi ki...

Eğer cpu(işlemci) yetmiyarsa oyunu açmaz.İstersen 8 gb ram,4 gb -256 bit ekran kartın olsun yinede açmaz.Oyunun minumum sistem gereksinimlerine bakın.Rahat oyun oynamak istiyorsanız AMD işlemci,Nvidia ekran kartı,sisteminizin çalışma hızına göre sağlam bir fan (çift fan önerilir),Ram oyunun çalışması için yeterli sistem belleği olsun yeter.ASIL ÖNEMLİ OLAN EKRAN KARTIDIR azda olsa işlemci oyunun yürümesini sağlayan parça bu yüzden ekran kartınızı körükleyip işlemciyi sönük bırakmanız beklediğiniz performası vermeyebilir.

Adsız dedi ki...

Eğer cpu(işlemci) yetmiyarsa oyunu açmaz.İstersen 8 gb ram,4 gb -256 bit ekran kartın olsun yinede açmaz.Oyunun minumum sistem gereksinimlerine bakın.Rahat oyun oynamak istiyorsanız AMD işlemci,Nvidia ekran kartı,sisteminizin çalışma hızına göre sağlam bir fan (çift fan önerilir),Ram oyunun çalışması için yeterli sistem belleği olsun yeter.ASIL ÖNEMLİ OLAN EKRAN KARTIDIR azda olsa işlemci oyunun yürümesini sağlayan parça bu yüzden ekran kartınızı körükleyip işlemciyi sönük bırakmanız beklediğiniz performası vermeyebilir.

Adsız dedi ki...

Eğer cpu(işlemci) yetmiyarsa oyunu açmaz.İstersen 8 gb ram,4 gb -256 bit ekran kartın olsun yinede açmaz.Oyunun minumum sistem gereksinimlerine bakın.Rahat oyun oynamak istiyorsanız AMD işlemci,Nvidia ekran kartı,sisteminizin çalışma hızına göre sağlam bir fan (çift fan önerilir),Ram oyunun çalışması için yeterli sistem belleği olsun yeter.ASIL ÖNEMLİ OLAN EKRAN KARTIDIR azda olsa işlemci oyunun yürümesini sağlayan parça bu yüzden ekran kartınızı körükleyip işlemciyi sönük bırakmanız beklediğiniz performası vermeyebilir.Eğer cpu(işlemci) yetmiyarsa oyunu açmaz.İstersen 8 gb ram,4 gb -256 bit ekran kartın olsun yinede açmaz.Oyunun minumum sistem gereksinimlerine bakın.Rahat oyun oynamak istiyorsanız AMD işlemci,Nvidia ekran kartı,sisteminizin çalışma hızına göre sağlam bir fan (çift fan önerilir),Ram oyunun çalışması için yeterli sistem belleği olsun yeter.ASIL ÖNEMLİ OLAN EKRAN KARTIDIR azda olsa işlemci oyunun yürümesini sağlayan parça bu yüzden ekran kartınızı körükleyip işlemciyi sönük bırakmanız beklediğiniz performası vermeyebilir.Eğer cpu(işlemci) yetmiyarsa oyunu açmaz.İstersen 8 gb ram,4 gb -256 bit ekran kartın olsun yinede açmaz.Oyunun minumum sistem gereksinimlerine bakın.Rahat oyun oynamak istiyorsanız AMD işlemci,Nvidia ekran kartı,sisteminizin çalışma hızına göre sağlam bir fan (çift fan önerilir),Ram oyunun çalışması için yeterli sistem belleği olsun yeter.ASIL ÖNEMLİ OLAN EKRAN KARTIDIR azda olsa işlemci oyunun yürümesini sağlayan parça bu yüzden ekran kartınızı körükleyip işlemciyi sönük bırakmanız beklediğiniz performası vermeyebilir.Eğer cpu(işlemci) yetmiyarsa oyunu açmaz.İstersen 8 gb ram,4 gb -256 bit ekran kartın olsun yinede açmaz.Oyunun minumum sistem gereksinimlerine bakın.Rahat oyun oynamak istiyorsanız AMD işlemci,Nvidia ekran kartı,sisteminizin çalışma hızına göre sağlam bir fan (çift fan önerilir),Ram oyunun çalışması için yeterli sistem belleği olsun yeter.ASIL ÖNEMLİ OLAN EKRAN KARTIDIR azda olsa işlemci oyunun yürümesini sağlayan parça bu yüzden ekran kartınızı körükleyip işlemciyi sönük bırakmanız beklediğiniz performası vermeyebilir.Eğer cpu(işlemci) yetmiyarsa oyunu açmaz.İstersen 8 gb ram,4 gb -256 bit ekran kartın olsun yinede açmaz.Oyunun minumum sistem gereksinimlerine bakın.Rahat oyun oynamak istiyorsanız AMD işlemci,Nvidia ekran kartı,sisteminizin çalışma hızına göre sağlam bir fan (çift fan önerilir),Ram oyunun çalışması için yeterli sistem belleği olsun yeter.ASIL ÖNEMLİ OLAN EKRAN KARTIDIR azda olsa işlemci oyunun yürümesini sağlayan parça bu yüzden ekran kartınızı körükleyip işlemciyi sönük bırakmanız beklediğiniz performası vermeyebilir.Eğer cpu(işlemci) yetmiyarsa oyunu açmaz.İstersen 8 gb ram,4 gb -256 bit ekran kartın olsun yinede açmaz.Oyunun minumum sistem gereksinimlerine bakın.Rahat oyun oynamak istiyorsanız AMD işlemci,Nvidia ekran kartı,sisteminizin çalışma hızına göre sağlam bir fan (çift fan önerilir),Ram oyunun çalışması için yeterli sistem belleği olsun yeter.ASIL ÖNEMLİ OLAN EKRAN KARTIDIR azda olsa işlemci oyunun yürümesini sağlayan parça bu yüzden ekran kartınızı körükleyip işlemciyi sönük bırakmanız beklediğiniz performası vermeyebilir.

Adsız dedi ki...

benim bilgisayarımın işlemcisi 1.6 ghz çift çekirdekli, 1.5 gb ram var ama ekran kartı onboard ve 258 mb kullanıyor oyun oynayabilirmiyim.Oynayabilirsem hangi oyunları oynayabilirim.

Adsız dedi ki...

Allah bin kere razı olsun 65mb ekran kartım var 2gb ram alacağım kaç olur ekran kartım?

Adsız dedi ki...

hem oyun oynamak isteyipte hem de ekran kartı onboard kullanmak nasıl bir tezatlıktır. ben tam çözemedim. oyun canavarı olarak yemedim içmedim biriktirdim ne gerekiyorsa yaptım. en kralı değil belki ama bir rivals oynayabiliyor en azından :):):) ne biliyim 100-150 tl ye düşük ama oynatabilir ekran kartları satılıyor.

Yorumuzu yazıp gönder butonuna bastığınızda 'İsteğiniz gerçekleştirilemedi. Lütfen yeniden deneyin' gibi bir uyarı alabilirsiniz. Tekrar gönder butonuna bastığınızda sorun düzelecektir.

Sitedeki Herhangi Bir Dökümanın, Yazılımın ya da Yazının Telif Haklarını(zı) İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız İletişime Geçiniz.

İletişim Adresi: admin@crackerturk.net

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...